ЗАТВЕРДЖУЮ Директор Ісайківської гімназії Богуславської міської ради Київської області ________ І. Поліщук

СХВАЛЕНО

рішенням педагогічної ради

протокол № 9 від 31.05.2021 р.

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

Ісайки

2021

ЗМІСТ

№ розділу Назва розділу
І Загальні положення
ІІ Рівні освіти
ІІІ Режим роботи
ІV Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття освіти
V Загальний обсяг навчального навантаження
VI Очікувані результати навчання здобувачів освіти
VII Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти
VIII Навчання за наскрізними лініями
IX Форми та методи організації освітнього процесу
X Освітні галузі та навчальні програми
XI Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти
XII Робочий навчальний план
XІІІ Перелік підручників

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Освітня програма Ісайківської гімназії Богуславської міської ради Київської області розроблена на виконання Конституції України, Закону України ,,Про освіту”, Закону України «Про повну загальну середню освіту», Національної Програми «Освіта України ХХІ століття», Національної доктрини розвитку, Конвенції ООН « Права дитини», постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 ,,Про затвердження Державного стандарту початкової освіти” (для 1 класу), листа МОН України від 22.05.2018 №1/9-332 ,,Щодо затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти”, Типової освітньої програми під керівництвом Р.Б. Шияна, затвердженої рішенням Колегії МОН України від 22.02.2018 р., наказу МОН України від 08.10.2019 № 1272 ,,Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів”; наказу МОН України від 08.10.2019 № 1273 ,,Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 3-4-х класів”; наказу МОН України від 20.04.2018 № 407 ,,Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня” (4 клас), Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 та наказу МОН України від 20.04.2018 № 405 ,,Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня”, Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти.

Освітня програма визначає зміст та організацію навчального процесу, забезпечення умов для інтелектуального,соціального, морального, фізичного розвитку і саморозвитку кожногоучня, що реалізуються через оновлення змісту навчальних програм,методики проведення уроку, форм організаціїосвітньогопроцесу. Школа активно використовує педагогіку партнерства (співробітництва), що ґрунтується на принципах гуманізму й творчого підходу до розвитку особистості. Тому зусилля педагогів направлені на подолання інертності мислення, перехід на якісно новий рівень побудови взаємовідносин між учасниками освітнього процесу. Це завдання реалізовується у спільній діяльності учителя й учнів, учителя й батьків, що передбачає взаєморозуміння, єдність інтересів і прагнень. Відзначається запит на підвищення рівня комфортності та матеріально-технічної бази, інформатизації навчального процесу та розвитку ІКТ.

Відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа" педагогічний колектив Ісайківська гімназія ставить за мету – «створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті».

Освітня програма визначає:

● вимоги до осіб, які розпочинають навчання за програмою початкова освіта, базова середня освіта;

● загальний обсяг навчального навантаження, який визначає загальний обсяг навчального навантаження за кожним рівнем здобуття освіти, орієнтовну тривалість і взаємозв’язки окремих предметів,а також логічну послідовності їх вивчення подані в навчальних планах (далі – таблиці);

● очікувані результати навчання та компетентності учнів подані в рамках навчальних програм;

● навчальні програми предметів, що вивчаються за інваріантним і варіативним складниками; навчальні предмети вибрані учнями на підсилення вивчення предметів, які мають гриф Міністерством освіти і науки України»;

● форми організації освітнього процесу;

● системи внутрішнього забезпечення якості освіти, проведення поточного та підсумкового оцінювання;

● кадрове забезпечення, навчально-методичне, навчально-технічне, соціально-психологічне середовище закладу освіти, створення умов для підвищення фахового рівня педагогічних працівників.

Освітня програма закладу спрямована на:

· поєднання стабільного змісту освіти і варіативності вибору навчальних дисциплін, наявності різних програм та альтернативних підручників з кожного предмету;

· диференційованого та індивідуального навчання на всіх ступенях вільного застосування вчителями різних методик, навчання та виховання;

· розширення повноважень вчителів, учнів, батьків в управлінні школою, вирішенні методичних, педагогічних, фінансових питань, завдань розвитку матеріальної бази;

· утвердження в школі атмосфери гуманізму, поваги до особистості вчителя і учня;

· формуванню у підростаючого покоління патріотизму, потреби турбуватись про майбутнє Батьківщини, національної самосвідомості.

Усе це забезпечує можливість для досягнення навчальної діяльності – інтелектуально-творчого, морального, національно-культурного, естетичного збагачення, розвиток та закріплення на цій основі індивідуальних якостей шляхом засвоєння навчального матеріалу, вироблення умінь навчальної, трудової, організаційної, художньо-естетичної діяльності.

Освітня робота дошкільної ланки систематизована за освітньою програмою «Українське дошкілля», рекомендованою Міністерством освіти і науки України (лист Міністерства освіти і науки України від 23.05.2017 року №1/11 – 4988).

Завдання освітніх ліній Базового компонента реалізуються через різні форми організації життєдіяльності дошкільників.

Освітня лінія «Особистість дитини» реалізується через розділи програми «Українське дошкілля»:

- Здоров’я та фізичний розвиток;

- Безпека життєдіяльності;

- Здоров’я та хвороби;

- Гігієна життєдіяльності;

- Рухова активність та саморегуляція.

Освітня лінія «Дитина в соціумі» реалізується через розділи програми:

- Формування основ духовно-моральних якостей.

- Основи правової культури;

- Народознавство.

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі» реалізується через розділи програми «Українське дошкілля»:

– Природа планети Земля;

- Життєдіяльність людини у природному довкіллі;

- Всесвіт.

Освітня лінія «Дитина у світі культури» реалізується через розділи програми «Українське дошкілля»:

- Предметний світ:

- Предметно-практична діяльність;

- Світ мистецтва;

- Художньо-продуктивна діяльність;

- Образотворча діяльність;

- Музична діяльність;

- Театральна діяльність;

- Літературна діяльність.

Освітня лінія «Гра дитини» реалізується через розділи програми:

- Гра як провідна діяльність;

- Формування особистості у грі.

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» реалізується через розділи програми «Українське дошкілля»:

- Сенсорні еталони;

- Елементарні математичні уявлення.

Освітня лінія «Мовлення дитини» реалізується через розділи програми «Українське дошкілля»:

- Звукова культура мовлення;

- Словникова робота;

- Граматична правильність мовлення;

- Зв’язне мовлення;

- Мовленнєвий етикет;

- Підготовка руки до письма.

Основними формами організованої освітньої діяльності дошкільників є заняття різних типів, організовані ігри різних видів, спостереження, прогулянки. Зайнятість дітей за цими формами рівномірно розподіляється протягом їх перебування в закладі з урахуванням віку, працездатності в різний час, можливості поєднання з іншими видами діяльності відповідно до дидактичних завдань. Вихователь самостійно обирає тип заняття, варіює його зміст, форми та методи роботи, коригує запланований освітній процес, відповідно до особливостей сприймання дітей, непередбачених умов, рівня пізнавальної активності дітей протягом організованих форм роботи.

Мережа:

Кількість класів – 9, кількість учнів –81(у 1 класі – 7 учнів; у 2 класі –9 учнів; у 3 класі – 9 учнів; у 4 класі – 12 учнів; у 5 класі – 8 учнів; у 6 класі – 7 учнів; у 7 класі – 11 учнів; у 8 класі – 9 учнів; у 9 класі – 9 учнів; та 17вихованців дитячого садка.

Індивідуальна форма навчання – 1 учень.

Кадрове забезпечення:

У гімназії працює 18 педагогічних працівників, з них мають кваліфікаційну категорію:

«Спеціаліст вищої категорії» - 7;

«Спеціаліст першої категорії» - 3;

«Спеціаліст другої категорії» - 3;

«Спеціаліст» - 5

Педагогічне звання:

“Старший учитель” -1

ІІ.

РІВНІ ОСВІТИ

У відповідності до чинного законодавства Ісайківська гімназія здійснює освітній процес відповідно до рівнів освіти:

· дошкільна освіта;

· I ступінь - початкова освіта;

· II ступінь –загальна середня освіта;

Дошкільна освіта відповідає нульовому рівню Національної рамки

кваліфікацій.

Початкова освіта – це перший рівень повної загальної середньої освіти, який

відповідає першому рівню Національної рамки кваліфікацій.

Метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей та розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві, продовження навчання в основній школі.

Початкова освіта передбачає поділ на два цикли – 1–2 класи і 3–4 класи, що враховують вікові особливості розвитку та потреб дітей і дають можливість забезпечити подолання розбіжностей у їхніх досягненнях, зумовлених готовністю до здобуття освіти.

Загальна середня освіта окреслює рекомендовані підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової загальної середньої освіти (далі – Державний стандарт).

ІІІ. РЕЖИМ РОБОТИ

Режим роботи закладу регламентується єдиним розкладом навчальних занять, самопідготовки, позаурочної діяльності відповідно до вимог Дсан ПіН 5.5.2.008-01.

Відповідно до статті 10 п.3 Закону України «Про повну загальну середню освіту» 2020/2021 навчальний рік починається 1 вересня святом – День знань – і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

Навчальні заняття:

І семестр – з 01.09.2021 року по 30.12.2021 року;

ІІ семестр – з 10.01.2022 року по 03.06.2022 року.

Упродовж навчального року для учнів проводяться канікули:

осінні з 25.10.2021 року по 01.11.2021 року;

зимові з 31.12.2021 року по 10.01.2022 року;

весняні з 21.03.2022 року по 28.03.2022 року.

З урахуванням місцевих особливостей, кліматичних умов, епідемічної ситуації в зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби, за погодженням з відповідними місцевими органами управління освітою структура навчального року та графік учнівських канікул може бути скоригована. Проведення для учнів 1 класу додаткових тижневих канікул; навчальну практику та навчальні екскурсії за рішенням закладу можна провести в інші терміни, або впродовж навчального року.

Навчальні заняття розпочинаються о 8 год. 30 хв. і закінчуються о15 год. 05 хв.

Тривалість уроків:

у 1 класі – 35 хвилин, у 2 – 4 класах – 40 хвилин, у 5 – 9 класах – 45 хвилин.

Установлено таку тривалість перерв:

- після 1-го і 2-го уроків – 10 хв;

- після 3-го і 4-го уроків – 20 хв;

- після 5-го і 6-го уроків – 10 хв.

Заклад освіти працює у п’ятиденному режимі в одну зміну.

Група продовженого дня працює з 13.00 год. до 16.00 год.

Порядок зарахування, відрахування та переведення здобувачів освіти до закладу освіти для здобуття базової загальної середньої освіти здійснюється відповідно до чинного законодавства.

ІV. ВИМОГИ ДО ОСІБ, ЯКІ МОЖУТЬ РОЗПОЧИНАТИ

ЗДОБУТТЯ ОСВІТИ

Початкова освіта здобувається відповідно до Закону України «Про освіту», як правило, з шести років. Діти, яким на 1 вересня поточного навчального року не виповнилося шести років, можуть розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, якщо їм виповниться шість років до 1 грудня поточного року.

Вимоги до дітей, які розпочинають навчання у початковій школі, мають враховувати досягнення попереднього етапу їхнього розвитку.

Період життя дитини від п’яти до шести (семи) років (старший дошкільний вік) визначається цілісною зміною її особистості, готовністю до нової соціальної ситуації розвитку. Пріоритетом цього процесу є формування і розвиток базових особистісних якостей дітей: спостережливості, допитливості, довільності поведінки, міжособистісної позитивної комунікації, відповідальності, діяльнісного і різнобічного освоєння навколишньої дійсності та ін. Потенційно це виявляється у певному рівні готовності дитини до систематичного навчання – фізичної, соціальної, емоційно-ціннісної, пізнавальної, мовленнєвої, творчої.

Базова середня освіта здобувається, як правило, після здобуття початкової освіти. Діти, які здобули початкову освіту, на 1 вересня поточного навчального року повинні розпочинати здобуття базової загальної середньої освіти цього ж навчального року.

Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти за інших умов.

V. ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ НАВЧАЛЬНОГО НАВАНТАЖЕННЯ

Клас Кількість годин на рік
1 клас 770
2 клас 875
3 клас 875
4 клас 875
Разом 3395
5клас 962,5
6 клас 1032,5
7 клас 1085
8 клас 1102,5
9 клас 1155
Разом 5337,5

Детальний розподіл навчального навантаження І ступеня на тиждень окреслено у навчальному плані закладу.

Розподіл навчальних годин за темами, розділами, вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у програмі.

Детальний розподіл навчального навантаження ІІ ступеня на тиждень окреслено у навчальному плані закладу.

VІ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Ключові компетентності – це ті якості, яких кожен потребує для особистої реалізації, розвитку, активної громадської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування і які здатні забезпечити життєвий успіх молоді у суспільстві знань.

Школа І ступеня, зберігаючи наступність із дошкільним періодом дитинства, забезпечує подальше становлення особистості дитиниїї інтелектуальний, соціальний, фізичний розвиток.

Освітніми результатами є повноцінні мовленнєві, читацькі, обчислювальні уміння та навички, узагальнення знань про рідний край, реальний світ у його зв’язках і залежностях, національна самосвідомість та екологічна культура. У молодших школярів достатньо розвинені мислення, уява, пам'ять, здатність до творчого самовираження особистісно цілісного ставлення до праці, мистецтва, здоровя, уміння виконувати нескладні творчі завдання.

Основними засобами реалізації є:

засвоєння учнями обов’язкового мінімуму загальноосвітніх програм;

продовжити навчання за освітнім проектом «Росток».

Завершуючи школу ІІ ступеня, учні мають добре володіти українською мовою, на практичному рівні однією іноземною мовою. Учні мають сформовані загально-навчальні вміння і навичкина рівні достатньому для подальшого навчання.

Зміст Освітньої програми закладу має потенціал для формування у здобувачів таких ключових компетентностей:

№ з/п Ключові компетентності Компоненти
І ступінь ІІ ступінь
1 Спілкування державною (і рідною — у разі відмінності) мовами Володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у текстовій формі, таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з окремих предметів, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на тематику окремого предмета; поповнювати свій словниковий запас. Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань. Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей, доведення правил, теорем
2 Спілкування іноземними мовами Здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування; Уміння: здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою; розуміти на слух зміст автентичних текстів; читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту; здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань; використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів; обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб. Ставлення: критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення; ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування; ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов; адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння іноземною мовою. Навчальні ресурси:підручники, словники, довідкова література, мультимедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти.
3 Математична компетентність Виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини; Уміння: оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших предметів. Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач, і обов’язково таких, що моделюють реальні життєві ситуації
4 Основні компетентності у природничих науках і технологіях Формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси; послуговуватися технологічними пристроями. Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук як універсальної мови науки, техніки та технологій. усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу
5 Інформаційно-цифрова компетентність Опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та естетичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях. Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості інформаційних технологій для ефективного розв’язування математичних задач. Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів
6 Інноваційність Відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади; Надати нинішньому та майбутньому поколінням, незалежно від соціального та культурного походження, характеристик успішних інноваторів – включно з допитливістю, використанням фантазій, критичним мисленням та наполегливістю, що включає позитивне прийняття ризику
6 Уміння вчитися впродовж життя Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі; Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість. Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності. Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії
7 Ініціативність і підприємливість Ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень. Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання. Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди – це й особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших. Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту (оптимізаційні задачі)
8 Соціальна і громадянська компетентності Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя; Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані. Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за спільну справу; налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків; повага до прав людини, активна позиція щодо боротьби із дискримінацією. Навчальні ресурси: завдання соціального змісту
9 Обізнаність і самовираження у сфері культури Залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості; Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо). Ставлення:культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства. Навчальні ресурси:математичні моделі в різних видах мистецтва
10 Екологічна грамотність і здорове життя Усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства; передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства; Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі різних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання. Ставлення: усвідомлення взаємозв’язку окремого предмета та екології на основі різних даних; ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо. Навчальні ресурси: навчальні проекти, завдання соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють усвідомленню цінності здорового способу життя

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.

VІІ. ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ

ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Навчальні досягнення здобувачів у 1-2 класах підлягають вербальному, формувальному оцінюванню, у 3-4 та 5-9 класах– формувальному та підсумковому (бальному) оцінюванню.

Формувальне оцінювання має на меті: підтримати навчальний розвиток дітей; вибудовувати індивідуальну траєкторію їхнього розвитку; діагностувати досягнення на кожному з етапів процесу навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню; аналізувати хід реалізації навчальної програми й ухвалювати рішення щодо корегування програми і методів навчання відповідно до індивідуальних потреб дитини; мотивувати прагнення здобути максимально можливі результати; виховувати ціннісні якості особистості, бажання навчатися, не боятися помилок, переконання у власних можливостях і здібностях.

Підсумкове оцінювання передбачає зіставлення навчальних досягнень здобувачів з конкретними очікуваними результатами навчання, визначеними освітньою програмою.

Здобувачі початкової освіти проходять державну підсумкову атестацію, яка здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та (або) якості освіти.

З метою неперервного відстеження результатів початкової освіти, їх прогнозування та коригування можуть проводитися моніторингові дослідження навчальних досягнень на шкільному рівнях, а також на рівні окремих класів. Аналіз результатів моніторингу дає можливість відстежувати стан реалізації цілей початкової освіти та вчасно приймати необхідні педагогічні рішення.

У 1 класі ведеться Свідоцтво досягнень учня.

VIIІ. НАВЧАННЯ ЗА НАСКРІЗНИМИ ЛІНІЯМИ

Навчання за наскрізними лініями реалізується насамперед через:

організацію навчального середовища — зміст та цілі наскрізних тем враховуються

при формуванні духовного, соціального і фізичного середовища навчання.

Наскрізна лінія Коротка характеристика
І ступінь ІІ ступінь
Екологічна безпека й сталий розвиток Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля . Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. Проблематика наскрізної лінії реалізується через завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. Можливі уроки на відкритому повітрі.
Громадянська відповідальність Формування відповідальності та готовності до співпраці через колективну діяльність(робота в парах, групах, проектах) Сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує окремі предмети між собою і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок. Вивчення окремого предмета має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст — бути націленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень.
Здоров'я і безпека Формування навичок здорового способу життя і безпечної поведінки Завданням наскрізної лінії є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. Реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів). Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я. Вирішення проблем, знайдених з «ага-ефектом», пошук оптимальних методів вирішення і розв’язування задач тощо, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій.
Підприємливість і фінансова грамотність Формування в учнів здатності застосовувати свої знання й уміння в реальних життєвих ситуаціях. Наскрізна лінія націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо). Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних завдань щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів.

ІХ. ФОРМИ ТА МЕТОДИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Педагогічна технологія - це опис процесу досягнення запланованих результатів навчання (І. Волков), Технологія - це складова частина системи навчання, що забезпечує її результативність (О. Кушнір). Рекомендовано вчителям НВК у своїй роботі використовувати наступні педагогічні технології: ігрові технології навчання, технологію особистісно орієнтованого навчання, технологія колективного способу навчання, технологію розвитку критичного мислення, технологію інтерактивного навчання.

Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку:

· формування компетентностей;

· розвитку компетентностей;

· перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей;

· корекції основних компетентностей;

· комбінований урок.

У кожному класі очікувані результати навчання, окреслені в межах кожної галузі, досяжні, якщо використовувати інтерактивні форми і методи навчання:

· дослідницькі,

· інформаційні,

· мистецькі проекти,

· сюжетно-рольові ігри,

· інсценізації,

· моделювання,

· ситуаційні вправи,

· екскурсії,

· дитяче волонтерство тощо.

Основними формами організації освітнього процесу є:

· різні типи уроку,

· екскурсії,

· віртуальні подорожі,

· спектаклі,

· квести, які вчитель організує у межах уроку або в позаурочний час,

· захист презентацій.

Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись протягом навчального року у змісті окремих предметів за умови виконання вимог Державного стандарту.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Х. ОСВІТНІ ГАЛУЗІ ТА НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ

Освітню програму закладу укладено за такими освітніми галузями:

Мови і літератури

Математика

Природознавство

Суспільствознавство

Мистецтво

Технології

Здоров’я і фізична культура

Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах.

Освітня програма закладу розроблена на основі:

- для 1-2 класів – Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 №1272);

- для 3 класів – Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 № 1273);

- для 4 класів – Державного стандарту початкової загальної освіти (2011), типових освітніх програм (наказ МОН від 20.04.2018 № 407).

№ з/п Назва програми
1. Українська мова. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи.
2. Літературне читання. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класи.
3. Математика. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи.
4. Інформатика. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класи.
5. Природознавство. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи.
6. Я у світі. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 3-4 класи.
7. Основи здоров’я. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи.
8. Фізична культура. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи.
9. Образотворче мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи.
10. Музичне мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи.
11. Іноземні мови. Навчальні програми для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів та спеціалізованих шкіл.
12. Трудове навчання. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи.

Перелік навчальних програм закладу

ІІ ступінь

№ з/п Назва навчальної програми
1. Українська мова. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804);
2. Українська література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804;
3. Світова література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
4. «Історія України. Всесвітня історія. 5–9класи», затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017р. № 804
5. Навчальна програма з основ правознавства, 9 клас.
6. Програма з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
7. Географія. Навчальна програма, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
8. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика. 7-9 класи» (програма затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
9. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
10. Іноземні мови. Навчальна програма з іноземних мов для 5-9-х класів закладів загальної середньої освіти (зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804)
11. Музичне мистецтво. Навчальна програма для 5-7-х класів (зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804)
12. Образотворче мистецтво. Навчальна програма для 5-7-х класів (зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804)
13. Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів закладів загальної середньої освіти(зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804)
14. Природознавство . Навчальна програма для 5 класу закладів загальної середньої освіти. (затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804)
15. Трудове навчання . Навчальна програма для учнів 5-9 класів закладів загальної середньої освіти (затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804).
16. Інформатика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів закладів загальної середньої освіти (затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804).
17. Фізична культура . Навчальна програма для учнів 5-9 класів закладів загальної середньої освіти, затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 № 407
18. Основи здоров’я. Навчальна програма для учнів 5-9 класів закладів загальної середньої освіти (затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804.)

ХІ. ОПИС ТА ІНСТРУМЕНТИ СИСТЕМИ ВНУТРІШНЬОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

кадрове забезпечення освітньої діяльності;

навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності;

матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності;

якість проведення навчальних занять;

моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей).

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

оновлення методичної бази освітньої діяльності;

контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення;

створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

Освітня програма НВК передбачає досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом.

ХІІ. РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН ТА ЙОГО ОБГРУНТУВАННЯ

Навчальні плани складені:

для школи І ступеня

1-2 класи – за Типовою освітньою програмою для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 № 1272; за редакцією Шияна Р.Б.

У 1 класі інтегрований курс «Мистецтво» буде реалізуватися через окремі навчальні предмети «Образотворче мистецтво» та «Музичне мистецтво», у 3 класі -інтегрований курс «Мистецтво» (протокол педагогічної ради №1 від 26.08. 2021 р.). Предмет «Інформатика» (у курсі «Я досліджую світ») буде викладатись як окремий предмет.

3 клас– за Типовою освітньою програмою для 3 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 № 1273; за редакцією Шияна Р.Б.

4 клас - за Типовою освітньою програмою для 4 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 407.

Для дітей з особливими потребами організовано індивідуальну форму навчання. Згідно з «Положенням про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах» від 12.01.2016 року № 8 (зі змінами) встановлено 14 годин (7 клас),14 годин (9 клас), для індивідуальної форми навчання.

7 клас – за Типовими освітніми програмами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 12.06.2018 № 627 (таблиця 18) для дітей з особливими освітніми потребами, із змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 26.07.2018 № 815;

9 клас – за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405 (таблиця1)

для школи ІІ ступеня

5-9 класи за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405 (таблиця1).

У зв’язку з реорганізацією освітнього закладу(створення гімназії) в першому гімназійному класі (5 клас) додано 0,5 години на вивчення факультативного курсу «Екологічна абетка» та 0,5 години – «Знайомство з екологією» за рахунок варіативної складової.

Таблиця розподілу навчального часу для початкової школи

Інваріантна складова Кількість годин на тиждень у класах Разом
Освітні галузі Навчальні предмети 1 2 3 1-3кл.
Укр. мова навч. Укр. мова навч Укр. мова навч
Українська мова 5 5 5 15
Англійська мова 2 3 3 8
Математика 3 3 3 9
Я досліджую світ 7 8 8 23
Мовно-літературна 2 2 2 6
Математична 1 1 1 3
Природнича 2 2 2 6
Технологічна 1 1 1 3
Соціальна і здоров’язбережна 0,5 0,5 0,5 1,5
Громадянська та історична 0,5 0,5 0,5 1,5
Інформатична Інформатика 1 1 2
Мистецтво 2 1
Мистецтво Музичне мистецтво 1 1 3
Образотворче мистецтво 1 1 3
Фізична культура 3 3 3 9
Разом (без фіз. культури) 19+3 22+3 22+3 62+9
Усього 22 25 25 72
Варіативна складова
.
Гранично допустиме навчальне навантаження на одного учня 20 22 23 65
Всього (без урахування поділу класів на групи) 22 25 25 72

Таблиця розподілу навчального часу для початкової школи

Інваріантна складова К-ть годин на тиждень Разом
Освітні галузі Навчальні предмети 4 кл. 4 кл.
Укр. мова навч Росток (Навк. світ)
Мови і літератури (мовний і літературний компоненти) Українська мова 3,5 3,5
Літературне читання 3,5 3,5
Англійська мова 2 2
Математика Математика 4 4
Природознавство Навколишній світ 3 3
Суспільствознавство Я у світі 1 1
Мистецтво Музичне мистецтво 1 1
Образотворче мистецтво 1 1
Технології Трудове навчання 1 1
Інформатика 1 1
Здоров’я і фізична культура Основи здоров’я 1 1
Фізична культура 3 3
Разом (без фіз. культури) 22+3 22+3
Усього 25 25
Варіативна складова
Гранично допустиме навчальне навантаження на одного учня 23 23
Всього (без урахування поділу класів на групи) 25 25

Таблиця розподілу навчального часу для основної школи

Інваріантна складова К-ть годин на тиждень Разом
1-й гімназійний клас (5 кл. ) 1-й гімназійний клас (5 кл. )
Освітні галузі Навчальні предмети Укр. мова навч.
Мови і літератури Українська мова 3,5 3,5
Українська літ. 2 2
Англійська мова 3 3
Зарубіжна література 2 2
Суспільствознавство Історія України 1 1
Всесвітня історія - -
Основи правознавства - -
Мистецтво Музичне мист. 1 1
Мистецтво - -
Образотворче мистецтво 1 1
Математика Математика 4 4
Алгебра - -
Геометрія - -
Природознавство Природознавство 2 2
Біологія - -
Географія - -
Фізика - -
Хімія - -
Технології Трудове навчання 2 2
Інформатика 1 1
Здоров’я і фізична культура Основи здоров’я 1 1
Фізична культура 3 3
Разом (без фіз. культури) 23,5+3 23,5+3
Разом 26,5 26,5
Варіативна складова 1 1
Екологічна абетка (факультатив) 0,5 0,5
Знайомство з екологією(факультатив) 0,5 0,5
Гранично допустиме навчальне навантаження на одного учня 28 28
Всього (без урахування поділу класів на групи) 27,5 27,5

Таблиця розподілу навчального часу для основної школи

Інваріантна складова Кількість годин на тиждень Разом
6 7 8 9 6 – 9кл.
Освітні галузі Навчальні предмети Укр. м. н. Укр.м.н. Укр.м.н. Укр.м.н.
Мови і літератури Українська мова 3,5 2,5 2 2 10
Українська літ. 2 2 2 2 8
Англійська мова 3 3 3 3 12
Зарубіжна література 2 2 2 2 8
Суспільствознавство Історія України 1 1 1,5 1,5 5
Всесвітня історія 1 1 1 1 4
Основи правознавства - - - 1 1
Мистецтво Музичне мист. 1 1 - - 2
Мистецтво - - 1 1 2
Образотворче мистецтво 1 1 - - 2
Математика Математика 4 - - - 4
Алгебра - 2 2 2 6
Геометрія - 2 2 2 6
Природознавство Природознавство - - - - -
Біологія 2 2 2 2 8
Географія 2 2 2 1,5 7,5
Фізика - 2 2 3 7
Хімія - 1,5 2 2 5,5
Технології Трудове навчання 2 1 1 1 5
Інформатика 1 1 2 2 6
Здоров’я і фізична культура Основи здоров’я 1 1 1 1 4
Фізична культура 3 3 3 3 12
Разом (без фіз. культури) 26,5+3 28+3 28,5+3 30+3 113+12
Разом 29,5 31 31,5 33 125
Варіативна складова
Гранично допустиме навчальне навантаження на одного учня 31 32 33 33 -
Всього (без урахування поділу класів на групи)

Навчальний план

для організації індивідуального навчання учня 7-го класу Матійка Максима Вікторовича

за Типовими освітніми програмами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 12.06.2018 № 627 (таблиця 18) для дітей з особливими освітніми потребами, із змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 26.07.2018 № 815

№ п/п Навчальні предмети Кількість годин на тиждень
1 Українська мова 1,5
2 Українська література 1
3 Я у світі 0,5
4 Математика 2
5 Природознавство 0,5
6 Музичне мистецтво 0,5
7 Образотворче мистецтво 0,5
8 Трудове навчання 3,5
9 Основи здоров’я 0,5
10 Інформатика 0,5
11 Фізична культура 1
12 Соціально-побутове орієнтування 1
13 Розвиток мовлення 1
Разом 14
Кiлькiсть переглядiв: 376

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.